Co je tedy facilitace? Jedná se vlastně o vedení více lidí (leadership, chcete-li), kteří přinášejí na setkání různé zájmy, různá stanoviska, mnohdy protichůdná či konfliktní. Jako facilitátor Vám nabízím profesionální realizaci Vašeho pracovního jednání. Může se jednat o porady týmů, schůzku s obchodními partnery, obchodní konferenci. Mým úkolem je zajistit takový průběh jednání, kdy každý může představit svůj názor (aniž by byl pranýřován). Seskupovat názory do témat. Pojmenovat shody/neshody k projednávaným tématům. Pracovat s případnými hádkami, jež mohou setkání provázet a efektivně využít čas setkání.
Příprava facilitace. Ta tvoří z mé zkušenosti 50 % samotného úspěšného jednání. Neboť. Čím více jste „v obraze“ před samotným jednáním, tím více času pak můžete věnovat projednávaným tématům. Příprava facilitovaného jednání obnáší seznámit všechny zúčastněné s tím:
– kdo je svolavatelem jednání a k čemu by mělo sloužit,
– jaká jsou navrhovaná témata a cíle setkání,
– jaká je role jednotlivých účastníků a jaké jsou jejich „pravomoce“ (o čem mohou rozhodovat),- „technické náležitosti“ typu délka, místo, čas setkání.
Facilitované jednání zahrnuje:
– stručné představení programu, cílů, pravidel setkání
– diskuze účastníků
– pojmenování témat
– volba témat k řešení
– pojmenování možností řešení, stanovení konkrétních kroků a zodpovědných osob
K úspěšné facilitaci a k jejímu závěru patří ověření, zda účastníci porozuměli rozděleným úkolům a odpovědnostem. Revize původně stanovených cílů. A případně dohodnutí termínu dalšího setkání.
Cena za realizaci facilitace (všech uvedených fází) činí 3 tisíce Kč. Nevíte? Zvažujete? Chtěli byste se mnou vše probrat osobně? Zavolejte mi na +420 777 802 453 nebo se mi ozvěte, viz KONTAKT